Pirkanmaan Jätehuollon vuosikertomus 2021

Me huolehdimme siitä, että 17 kunnassa lajittelu ja kierrätys sujuu, kuljetukset rullaavat ja jätteenkäsittely on huippulaatua.

Kiertotaloutta ja luonnonvarojen kestävää käyttöä

Vuonna 2021 jätehuollon merkitys virallisesti muuttui. Enää emme hoida vain jätehuoltoa, vaan edistämme luonnonvarojen kestävää käyttöä. Jätelain muutos astui voimaan kesällä. Lakimuutokseen kirjattiin Pirkanmaalla jo vahvasti aloitettu työ kiertotalouden edistämiseksi ja luonnonvarojen kestävän käytön mahdollistamiseksi.

Tavoitteenamme olla hiilinegatiivinen vuoteen 2028 mennessä ja saavuttaa biojätteen osalta 70 prosentin kierräysaste vuoteen 2030 mennessä.

Lue toimitusjohtaja Harri Kallion tervehdys

Ympäristölle paras!

Kaikessa toiminnassamme tähtäämme siihen, että ympäristö voittaa, asukkaat ovat tyytyväisiä ja hintamme ovat maan edullisimmat.

Biomylly alkoi jauhaa jätteestä BIG-biokaasua, jonka avulla voimme vähentää kuljetusten päästöjä merkittävästi. Biomylly on merkittävä askel kohti hiilinegatiivisuustavoitettamme.

Kuumailmapallo, jossa lukee Biomylly.

Onnistumme – yhdessä tehden, vastuullisesti

Omaa henkilökuntaa meillä on töissä noin sata ja kuljetusurakoitamme ajaa 110 kuljettajaa. Vastuullisuus on yksi arvoistamme ja ympäristö- ja yhteiskuntavastuu on osa kaikkea tekemistämme.

Pirkanmaan Jätehuolto lukuina

jäteastiatyhjennystä päivässä